El Grup Municipal Demòcrata impulsa la creació d’una Comissió d’Estudi per analitzar i consensuar la millor opció per connectar amb transport públic l’Avinguda Diagonal

Joaquim Forn, que ha defensat la proposició en el Consell Plenari aprovada per unanimitat, aconsegueix que el debat per escatir la millor solució per connectar les dues xarxes de tramvia torni a ser principalment tècnic, i afirma que la millor opció és el Bus elèctric, en el marc de la Nova xarxa de Bus

 

El Grup Municipal Demòcrata impulsa la creació d’una Comissió d’Estudi per analitzar i consensuar la millor opció per connectar amb transport públic l’Avinguda Diagonal. El portaveu del Grup Municipal Demòcrata, Joaquim Forn, que ha defensat la proposició en el Consell Plenari aprovada avui per unanimitat, ha aconseguit que el debat per escatir la millor solució per connectar les dues xarxes de tramvia torni a ser principalment tècnic, i afirma que la millor opció és el Bus elèctric, en el marc de la Nova xarxa de Bus.

 

El Consell Plenari ha aprovat per unanimitat una proposició, impulsada pel Grup Municipal Demòcrata, per crear un grup de treball sobre la connexió amb transport públic per l’avinguda Diagonal, tornant d’aquesta manera al debat tècnic, i que prengui en consideració totes les alternatives possibles, inclosa la integració de la D30 en la Nova Xarxa de Bus totalment implantada. El text final ha incorporat uns canvis tècnics acordats amb el Govern municipal i una transacció amb la CUP; i acorda:

 

  1. La creació d’una comissió no permanent d’estudi de les diferents solucions tècniques per aconseguir la connectivitat del transport públic a l’Avinguda Diagonal entre les places de Francesc Macià i les Glòries, d’acord amb els paràmetres següents:

 

1.1 Objecte de la comissió: Estudiar i avaluar totes les solucions tècniques per la connectivitat del transport públic a l’Avinguda Diagonal entre les places de Francesc Macià i les Glòries, prenent en consideració totes les alternatives possibles, inclosa la integració de la D30 en la Nova Xarxa de Bus totalment implantada.

 

 

Més específicament, la comissió haurà de:

 

  1. a) Avaluar tots els estudis efectuats per l’Ajuntament de Barcelona i altres administracions competents, amb la finalitat de calcular el retorn social de les diverses solucions tècniques de transport públic a l’Avinguda Diagonal, així com els costos d’infrastructura, interessos que se’n derivin, tarifa tècnica, etc…

 

  1. b) Avaluar “l’Estudi informatiu per a la connexió del Trambaix i el Trambesós” adjudicat per BIMSA, actualment en redacció.

 

  1. c) Avaluar el “Projecte executiu de l’alternativa escollida per la implantació d’una xarxa tramviària unificada” adjudicats per BIMSA, actualment en redacció.

 

  1. d) Avaluar qualsevol altre estudi, informe o document, elaborat o encarregat per l’Ajuntament de Barcelona, així com els que s’encarreguin a demanda de la Comissió o qualsevol altra entitat que, a parer dels membres de la comissió, es consideri d’interès per l’anàlisi de l’objecte de la mateixa.

 

  1. e) Estudiar i avaluar els costos de totes les opcions de gestió de les xarxes de tramvia actualment existents, així com de la seva possible ampliació, incloent els mecanismes que caldria aplicar per garantir-ne la titularitat i gestió 100% públiques i l’impacte econòmic en TMB que tindria  la unió dels tramvies per la Diagonal.

 

1.2 Composició: la comissió d’estudi serà presidida per un regidor de l’Ajuntament escollit pel Plenari del Consell Municipal a proposta de l’Alcalde (art. 39 ROM) i estarà integrada per dos regidors de cada un dels grups municipals del Consistori.

 

1.3 Règim de funcionament: la periodicitat de les reunions s’establirà en el marc de la pròpia comissió i el calendari de treball serà d’un màxim de 6 mesos, la comissió prendrà els acords per majoria ponderada, les seves sessions tindran caràcter públic i podrà requerir la presència de persones que consideri adients per al compliment de la seva comesa, d’acord amb criteris anàlegs als establerts a l’article 39 ter del ROM.

 

1.4 La comissió no permanent d’estudi s’extingirà un cop estudiades totes les alternatives i s’hagi acomplert el calendari de treball, proposant unes conclusions que hauran de ser debatudes i aprovades al Plenari del Consell Municipal.

 

Forn ha reclamat el màxim suport a la proposició, davant la important decisió que cal prendre sobre com es dóna el millor servei de transport públic a la Diagonal.  El portaveu ha destacat que la voluntat de la proposta és “deixar al marge les ideologies i els apriorismes, cercar el rigor tècnic i l’eficiència econòmica en l’ús dels recursos públics; per a prendre una bona decisió”, i ha assenyalat que la Comissió ha de servir per avaluar totes les solucions tècniques per la connectivitat del transport públic a l’Avinguda Diagonal entre les places de Francesc Macià i les Glòries, prenent en consideració totes les alternatives possibles, inclosa  la integració de la D30 en la Nova Xarxa de Bus totalment implantada.

 

Joaquim Forn ha recordat que el seu grup “ha reclamat moltes vegades no avançar en el projecte de construcció d’un tramvia a la Diagonal sense comptar amb un consens tècnic i polític”. “Avui proposem fer un punt i a part per reflexionar i  valorar les diverses opcions que tenim, cridar experts que ens parlin dels pros i els contres d’aquestes opcions, avaluar-ne els costos i finalment, prendre una decisió”, ha dit Forn.

 

El portaveu del Grup Municipal Demòcrata ha insistit en el posicionament del seu grup: la millor solució per connectar les dues xarxes de tramvia, a través de la Diagonal, és la del Bus elèctric integrat en la Nova Xarxa de Bus; i ha destacat que “hem arribat a aquest convenciment des de l’estudi i la valoració de totes les opcions. No des d’una oposició cega i sectària al tramvia”. “No volem el bus elèctric per anar contra el tramvia. Volem el bus elèctric perquè creiem que aquesta és la millor opció per Barcelona”, ha afirmat Forn.

 

La proposició s’ha aprovat amb els vots favorables de tots els grups. Joaquim Forn ha agraït aquest suport al que ha de ser un punt de partida, “que potser s’havia d’haver pres abans”, i ha reclamat que la Comissió es creï el més aviat possible.

 

 

Barcelona, 31 de març de 2017

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s