Joaquim Forn es mostra sorprès perquè el Govern Colau segueixi avançant en el projecte del tramvia per la Diagonal quan no té consens ni polític ni social per aprovar-lo

El portaveu del Grup Municipal Demòcrata ressalta que l’aposta del tramvia de Barcelona en Comú i el PSC crearà congestió i, per tant, més contaminació, perjudicarà la xarxa de bus i tindrà un retorn social negatiu

 

El portaveu del Grup Municipal Demòcrata (PDeCAT–Unió–Demòcrates), Joaquim Forn, ha mostrat avui la seva sorpresa pel fet que el Govern d’Ada Colau segueixi avançant en el projecte d’unir el tramvia per la Diagonal quan no té el consens polític ni social per aprovar-lo. Joaquim Forn ha ressaltat que l’aposta del tramvia de Barcelona en Comú i el PSC crearà congestió i, per tant, més contaminació, perjudicarà la xarxa de bus i tindrà un retorn social negatiu

 

En el marc de la conferència internacional “Tramvia-Ciutat”, que organitza la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, el Govern municipal ha anunciat aquest matí que confia en disposar del projecte executiu per a unir el tramvia per l’avinguda Diagonal a la tardor d’enguany. Joaquim Forn ha volgut fer públic la “seva absoluta sorpresa” pel fet que “el Govern d’Ada Colau continuï avançant i treballant i gastant-se els diners de tots, en un projecte que no té el consens polític i social que li permeti aprovar-lo, i probablement no el tindrà”. Forn ha recordat que en el Ple de l’Ajuntament del passat mes de desembre l’Alcaldessa es va comprometre a no prendre cap decisió sobre el pas del tramvia per la Diagonal sense consens; en concret va assegurar: “impossible, no hi haurà rails a la Diagonal sense que hi hagi consens polític sobre aquest projecte”.

 

El portaveu del Grup Municipal Demòcrata ha dit que el projecte neix “sense cap tipus de consens, ni polític ni tècnic”, i ha retret a l’executiu municipal que no hagi resolt les “deficiències tècniques” que hi veuen. “Hem posat blanc sobre negre i hem demostrat les deficiències d’aquest projecte, però el Govern municipal ha estat incapaç de donar-hi resposta. Diuen que el tramvia és millor opció per la millora medi ambient, i això és mentida. Els vehicles es veurien desplaçats a l’Eixample i això suposaria un congestió del tràfic amb un impacte mediambiental greu”, ha assegurat Forn. “El seu cost de 200 milions d’euros en front l’alternativa del bus elèctric, molt més barata en costar només 20 milions, també el perjudica. A més tindria una  repercussió directa en la mobilitat general i en el transport públic, perjudicant la nova xarxa de bus”, ha insistit el portaveu del Grup Municipal Demòcrata. Forn defensa el bus elèctric com a alternativa més econòmica, integrada i eficient de transport públic en superfície per la Diagonal. “Una obra d’aquest tipus requereix un retorn social, i estem treballant i investigant i demostrarem la setmana que ve que no és així, que no en té, és més, que seria negatiu per la ciutat de Barcelona”, ha dit Forn.

 

En relació a la conferència Internacional que avui i demà es celebra a l’UPC, i que compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn ha registrat avui una pregunta per conèixer si ha fet l’Ajuntament de Barcelona alguna aportació econòmica a l’esmentada conferència i, en cas afirmatiu, de quina quantitat es tracta i per quina via, conveni, subvenció…

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s